Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ»

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ 
ΕΛΛΑΔΑΣ 
 Ο.Σ.Ε.Α.Δ.Ε- έτος ίδρυσης 2012 
 
 Ταχ.Δ/νση:Κατεχάκη 56 
Τ.Κ.: Αθήνα – 11525                                                                                 Αθήνα, 27-3-2014 
Ιστοσελίδα:www.oseade.blogspot.com                                                       Α.Π : 19 
Τηλ. Προέδρου: 6976437399 
E-mail Προέδρου: des_arxonti@yahoo.gr                                ΠΡΟΣ : ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 
Τηλ. Γεν. Γραμματέα: 6978621129                              ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ 
E-mail Γεν. Γραμ.: theoharisan@gmail.com                            ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ 
 
 
 Με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών «ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ» και ειδικότερα τις ρυθμίσεις που αφορούν στην ίδρυση και στελέχωση 
της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής: 
 1. Για εμάς τους εργαζόμενους είναι ξεκάθαρο ότι ο “Καλλικράτης”, άρθρα του οποίου με το παρόν 
νομοσχέδιο μεταξύ άλλων τροποποιούνται, εκσυγχρόνισε την λειτουργία της Τοπικής Διοίκησης, 
για να μπορέσει να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στην προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων, στη 
στήριξη της κερδοφορίας των ιδιωτών, της επιχειρηματικής δράσης των Δημοτικών και 
Περιφερειακών Αρχών, στην παραπέρα λειτουργία των υπηρεσιών των ΟΤΑ με ιδιωτικοοικονομικά 
κριτήρια. 
 Ο εκσυχρονισμός αυτός δεν υπηρέτησε τα λαϊκά συμφέροντα, ούτε τους εργαζόμενους σε δημόσιο 
(Δήμους, Περιφέρειες, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κλπ) και ιδιωτικό τομέα. 
 Η αφαίρεση κάθε έννοιας αυτοδιοίκητου και περάσματος της κυβερνητικής και ευρωενωσιακής 
πολιτικής συνοδεύτηκε και με θεσμοθέτηση ασφυκτικότερου ελέγχου των αποφάσεων των ΟΤΑ. 
Αυτό τον ρόλο επιτελεί και ο έλεγχος των αποφάσεων των ΟΤΑ, που γίνεται από τις αντίστοιχες 
Δ/νσεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. 
 Χαρακτηριστικά παραδείγματα της ακολουθούμενης θεσμοθετημένης εποπτείας των ΟΤΑ 
αποτελούν αυτά της ακύρωσης αποφάσεων Δημοτικών Συμβουλίων, που μετέτρεπαν σε αορίστου 
χρόνου συμβάσεις εργαζομένων ορισμένου χρόνου, της ακύρωσης αποφάσεων του Δήμου 
Πετρούπολης για μείωση τελών σε μικρομάγαζα και η δίωξη του πρώην δημάρχου Ραχών Ικαρίας 
για την μη παράδοση των παραλιών σε ιδιώτες. 
2. Μέχρι σήμερα ο έλεγχος όλων των παραπάνω αποφάσεων των ΟΤΑ από τις αρμόδιες υπηρεσίες 
των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, αποτελεί εκτός των άλλων ένα τεράστιο φόρτο για τους 
ελάχιστους εναπομείναντες εργαζόμενους, ενώ στα πλαίσια της πολιτικής μείωσης των δομών και 
οι Δ/νσεις μειώθηκαν και αυτές υποβαθμίστηκαν από Δ/νσεις σε Τμήματα. Χαρακτηριστικό 
παράδειγμα αποτελεί η Αττική, όπου οι 4 Δ/νσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που υπήρχαν έως το 
2010 (Ανατολικής, Δυτικής, Αθηνών και Πειραιώς-Νήσων) μετατράπηκαν σε 1 τμήμα, που ανήκει 
στη Δ/νση Διοίκησης, με πολύ λιγότερους υπαλλήλους. 3. Ειδικότερα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 22 του εν λόγω Νομοσχεδίου, που αφορούν στην ίδρυση 
και στελέχωση της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., μεταξύ άλλων προβλέπεται η, με 
ορίζοντα πενταετίας, στελέχωση της υπό ίδρυση Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. με την 
αυτοδίκαιη απόσπαση των συναδέλφων μας, που μέχρι την ψήφιση του σχετικού νόμου 
ασχολούνται με τον έλεγχο νομιμότητας αποφάσεων ΟΤΑ στο πλαίσιο των Αποκεντρωμένων 
Διοικήσεων. 
 Η αυτοδίκαιη απόσπαση αυτών των συναδέλφων μας σε συνάρτηση με τα όσα προβλέπονται στον 
ν. 3852/10 για την έδρα της νέας υπηρεσίας (Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α.) που 
τοποθετείται στην έδρα των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (σήμερα λειτουργεί αντίστοιχο τμήμα σε 
κάθε νομό ως Τμήμα Διοίκησης – Οικονομικού και Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Νομικών 
Προσώπων σε κάθε Περιφέρεια) θα επιφέρει δυσβάσταχτες συνέπειες για τους συναδέλφους, 
καθώς οδηγεί στο αναγκαστικό ξεσπίτωμα δεκάδων συναδέλφων, στη διάλυση των οικογενειών, ή 
στην καλύτερη περίπτωση, στην μεγάλη οικονομική επιβάρυνση από την απαιτούμενη σε 
καθημερινή βάση μετακίνηση σε αποστάσεις πολλών χιλιομέτρων, όπου αυτό είναι δυνατό. 
 Είναι προφανές ότι η ρύθμιση αυτή δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τον χαρακτήρα των 
Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ακριβώς ως Αποκεντρωμένων, όπου η έδρα απέχει από τα 
εδαφικά όρια, ενώ η περίπτωση της νησιώτικης πραγματικότητας αγνοείται παντελώς. 
Παράλληλα η σχετική ρύθμιση δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα σύμφωνα με την οποία, 
εξαιτίας της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, οι περισσότεροι συνάδελφοι ασκούν τις 
σχετικές αρμοδιότητας παράλληλα με πλήθος άλλων αρμοδιοτήτων. 
4. Η Ομοσπονδία μας, εκφράζοντας την αγωνία των εργαζομένων στις 
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και παρά την συνολική μας αιτιολογημένη αντίθεση, στον 
έλεγχο και την εποπτεία των ΟΤΑ, εφόσον τελικά νομοθετηθεί σχετικά, θεωρεί ότι η όποια 
τελική μορφή του νομοσχεδίου θα πρέπει να προβλέπει: 
α. Την μη υποχρεωτική (ούτε με την έννοια του εξαναγκασμού στην πράξη) μετακίνηση συναδέλφων 
εκτός ορίων νομού ή νησιού, 
β. Την ίδρυση περιφερειακών δομών στα όρια των νομών και των μεγάλων, τουλάχιστο νησιών, 
γ. την εξάντληση κάθε δυνατότητας εθελοντικής στελέχωσης των σχετικών υπηρεσιών και τέλος 
δ. αποσαφήνιση της πέραν της αρχικής πενταετίας υπηρεσιακής εξέλιξης των συναδέλφων, που 
τελικά θα στελεχώσουν τις αυτοτελείς υπηρεσίες. 
 Σε περίπτωση μη συνυπολογισμού των πιο πάνω απολύτως δίκαιων παραμέτρων, 
εκφράζοντας τους εργαζόμενους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων είμαστε 
υποχρεωμένοι να εξαντλήσουμε κάθε μέσο (κινηματικό κ.λπ.) για την προστασία των 
εργασιακών δικαιωμάτων και της διαβίωσης των συναδέλφων μας.- 
 
                                            ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 

                       Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                 Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
 
               ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΧΟΝΤΗ                                             ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου